Ziemia Żywiecka 2019-11-14

Bądź na bieżąco


reklama

Jak sprzedawać w Internecie?

2019-11-14 13:38:33 Artykuł partnera 297


fot

Sprzedaż w Internecie ma się bez wątpienia świetnie. Nic nie wskazuje na to, by wzrostowe trendy miały ulec zmianie. Online jest kanałem, który doskonale sprawdza się jako jedyne miejsce sprzedaży lub znaczące wsparcie dla sklepów stacjonarnych. Jak działać na rynku e-commerce, by generować zyski? Oto kilka ważnych narzędzi, które są dużym wsparciem dla e-sprzedaży.

E-commerce i proces zakupowy

Sprzedaż na rynku e-commerce rządzi się swoimi sprawami. Przede wszystkim zaznajomić się trzeba z przebiegiem procesu zakupowego i specyfiką ścieżki sprzedaży on-line. A to oznacza, że działać powinniśmy zgodnie z uporządkowanym w formie lejka sprzedażowego procesem. Wtedy, każdy z etapów sprzedaży, a zatem kontaktu użytkowników lub klientów z marką, będzie można poddawać optymalizacji. Bez względu na to, w jakim momencie, na jakiej platformie i przy użyciu jakich narzędzi się to odbywa.

Specyfiką e-commerce jest jednoczesne realizowanie działań na kliku płaszczyznach i ocenianie ich skuteczności. Sprowadzić je można do trzech prostych kroków:

  • daj się zobaczyć,
  • zachęć, przekonaj,
  • wyeliminuj zakupowe przeszkody.

Konwersja i optymalizacja w e-commerce

Kluczowym słowem w sprzedaży internetowej jest konwersja – zarówno w kontekście ilościowym, jak i jakościowym. Może być nią tak sprzedaż, jak pozyskanie leadów, które można wykorzystać na etapie remarketingu. Wiele, wręcz podstawowych błędów, które mają ogromny wpływ na wartość konwersji, wynika z zaniedbania prac optymalizacyjnych. A od nich trzeba zacząć. I pamiętać, że jest to ciągły proces, a nie jednorazowe działanie.

Badania z zakresu UX i optymalizacja e-sklepów pozwalają na jak najpełniejsze wykorzystanie potencjału samej strony i odwiedzającego ją użytkownika. Wysoka użyteczność serwisów doprowadza finalnie do sprzedaży – przekształca zainteresowanego użytkownika w zadowolonego klienta. 

Daj się znaleźć przez porównywarki cenowe

Budując czy rozwijając sklep internetowy, warto korzystać z narzędzi, które wspierają wartościową konwersję. A takimi bez wątpienia, szczególnie na polskim rynku, są porównywarki cenowe. To doskonała przestrzeń do promocji swojej oferty sprzedażowej. Zaletą porównywarek cenowych jest model rozliczania prowadzonych działań – płacimy za konkretną akcję podjętą przez użytkownika, czyli na przykład kliknięcie. Dodatkowo, skorzystać można z opcji promowania swojej oferty np. w formie bannerów.

Postaw na różne kanały sprzedaży

W przypadku wielu e-commerce'owych biznesów bardzo dobrze sprawdza się dywersyfikacja kanałów sprzedaży. Własny sklep internetowy to tylko jeden z nich. W tym obszarze wykorzystać można potencjał zewnętrznych platform. Serwisy aukcyjne – takie jak polskie Allego czy niemiecki Ebay – cieszą się ogromnymi zasięgami i, co ważne, dużym zaufaniem ze strony użytkowników. Warto wiedzieć, że wiele procesów sprzedażowych na tych platformach można usprawnić i zautomatyzować, korzystając z dedykowanych narzędzi (np. Beselink czy TradeWatch). 

Promocja a zwiększanie sprzedaży w e-commerce

W tym prostym zestawieniu nie można oczywiście pominąć narzędzi i działań, które jako bezpośredni komunikat docierają do odbiorców. Stosuje się je, by zwiększyć swoją widoczność w sieci, przedstawić produkt jeszcze nieznającym go odbiorcom, zachęcić do zakupu i do powrotu zadowolonych lub niezdecydowanych konsumentów.

W co warto zainwestować? Na pewno powinny to być działania pozycjonujące witrynę. Jeśli nie zamierzamy robić tego na dużą skalę, absolutnym minimum jest podstawowa optymalizacja e-sklepu – zgodna z wytycznymi Google'a. Ważną rolę odgrywają tu wartościowe, zoptymalizowane pod SEO i przydatne dla użytkownika treści.

Kolejna sprawa – reklama w sieci. To przecież dzięki niej dajemy się poznać i znaleźć. Oczywiście najbardziej wymierną w korzyściach może być reklama w Google Ads czy we właściwych mediach społecznościowych. Warto skorzystać z dedykowanych rynkowi e-commerce rozwiązań – również od Google'a. Google Merchant Center umożliwia prezentację produktów już z poziomu wyników wyszukiwania. A to niewątpliwie skraca ścieżkę sprzedaży, ponieważ pozwala zaoferować konkretny produkt na samym jej początku – kiedy jest poszukiwany przez potencjalnego klienta.

I na koniec – nie można zapomnieć o remarketingu. Nasza praca nie kończy się tuż po sprzedaży produktu lub w momencie, kiedy z jakichś przyczyn klient wycofa się z zakupu. Działania remarketingowe, czyli ponowne dotarcie z ofertą do klientów w formie reklamy, są bardzo skuteczne pod względem konwersji. Poza tym są dobrym narzędziem do budowania świadomości marki.


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl


reklama

    Żywiec SN dotrzymuje słowa!

    Zgodnie z obietnicą, część pozyskanych środków z reklam wyborczych została już przekazana! Wsparliśmy Fundację Pomocy Dzieciom w Żywcu

    Czytaj

    Starszy sierżant Robert Pawłowski po służbie zatrzymał w Żywcu pijanego kierowcę

    Na jednej z głównych ulic Żywca zauważył osobowego mercedesa, który jechał z rozbitymi światłami mijania, odbijał się od znaków drogowych i zajeżdżał drogę innym kierującym. Jak się okazało 21-latek był pijany – miał w organizmie ponad dwa promile alkoholu

    Czytaj

    Agresor trafił do policyjnego aresztu

    Policjanci z Węgierskiej Górki zatrzymali 24-letniego mieszkańca powiatu żywieckiego

    Czytaj

    Jutro akcja NURD

    14 listopada 2019 roku w całym kraju policjanci ruchu drogowego przeprowadzą działania pn. „Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego". Mimo iż nadrzędnym celem działań jest troska o bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, policjanci będą zwracać uwagę na każde zachowanie niezgodne z prawem.

    Czytaj

    Akcja ratunkowa GOPR na Diablaku

    W akcję zaangażowanych było dodatkowo kilkunastu ratowników, którzy również zmierzali w stronę kopuły szczytowej ze sprzętem potrzebnym do ewentualnego transportu

    Czytaj

    Kolizja z udziałem kilku samochodów

    25-latek, kierując volvo, nie zachował ostrożności i najechał na tył poprzedzającego go samochodu. Ten, siłą odrzutu uderzył w kolejny itd...

    Czytaj

    Nietrzeźwy ojciec

    Policji otrzymał informację, że w jednym z domów w Żywcu trwa głośna impreza. Na miejsce natychmiast pojechali policjanci. W domu zastali 26-latka. Pod jego opieką znajdowała się jego 4-letnia córka

    Czytaj

    Strażacy pamiętali

    Uroczysty apel z okazji Święta Niepodległości w Komendzie Powiatowej PSP w Żywcu

    Czytaj

    Pierwsza inicjatywa uchwałodawcza mieszkańców

    - Konieczność rewitalizacji linii Żywiec – Sucha Beskidzka jest sygnalizowana od lat - mówi Hubert Maślanka, Prezes Zarządu Stowarzyszenia „Kolej Beskidzka

    Czytaj

    Wyszukaj w SN

    Popularne Artykuły


    Nowy cennik opłat MZK! Ceny do góry
    2019-11-07

    Nowy cennik opłat MZK! Ceny do góry

    1 stycznia 2020 wchodzi w życie nowy cennik opłat za usługi przewozowe osób w autobusach M...

    Synoptycy zapowiadają opady śniegu
    2019-11-10

    Synoptycy zapowiadają opady śniegu

    Synoptycy zapowiadają opady śniegu dla Beskidu Żywieckiego i Śląskiego

    Zakres usług nowego szpitala
    2019-11-11

    Zakres usług nowego szpitala

    Prezentujemy zakres usług nowego Szpitala Powiatowego w Żywcu

    Żywiec Super-Nowa

    ul. Młyńska 69/3, 43-300 Bielsko-Biała

    : 784 669 877

    :

    : zywiec@super-nowa.pl


      SN - INFORMACJE BIELSKO